Solmarken logo

PPR

Vi har tilknyttet psykolog, tale / hørekonsulent og fysioterapeut fra PPR – Pædagogisk Psykologisk Rådgivning. Vi holder konferencen hver ottende uge, hvor vi drøfter børnenes trivsel og udvikling. På konferencen aftales der, hvordan vi kan arbejde med børnene, og om der skal inviteres til Dialogmøde med PPR, hvor forældrene, pædagogen fra stuen og en repræsentant fra ledelsen deltager.

Vi har tilknyttet en socialrådgiver fra familieafdelingen tilknyttet til Solmarken. Socialrådgiveren kan deltage i forældresamtaler og kommer minimum i institutionen måneden. Socialrådgiveren kan støtte og vejlede forældre, hvis der er behov for dette. Det kan for eksempel være ved at hjælpe dig/jer i forhold til at håndtere: Forældrerollen, barnets trivsel. Forandringer i familien – skilsmisse, sygdom eller dødsfald eller andre problemstillinger.

Fokus i Mønsterbryderindsatsen er at fremme barnets gode trivsel og udvikling. Formålet er at sikre en tidlig og forebyggende indsats, hvor vi i dialog og samarbejde med hinanden arbejder for, at dette sikres. Forældre er velkomne til at kontakte socialrådgiveren ved behov for råd og vejledning i tilknytning til barnet.

VI har tilknyttet en pædagogisk ressourcekonsulent fra dagtilbudsafdelingen. Ressourcekonsulenten deltager i konferencerne og kommer jævnligt i Solmarken. Ressourcekonsulenten kan inviteres til at observere en gruppe børn eller et enkelt barn på stue, og efterfølgende får pædagogerne en tilbagemelding vedr. deres fremtidige praksis og handlemuligheder for børnene.